SZCZEGÓŁOWY PRZEBIEG
DZIEŃ 1 - 21.09
KONKURS GG ROBOT
Gospodarz: Maciej Polański
Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Leżajsku
Hol poziom 0
STREFA INNOWACJI
Lekcje dla uczniów szkół podstawowych z województwa podkarpackiego
SALA I poziom 2
SALA I poziom 2
SALA H poziom 2
12:00 – 12:45 – Odnawialne źródła energii – Edukator
13:00 – 13:45 – Odnawialne źródła energii – Edukator
14:00 – 14:45 – Odnawialne źródła energii – Edukator
SALA G poziom 2
12:00 – 12:45 – Algorytmy – Paweł Wysocki
13:00 – 13:45 – Algorytmy – Paweł Wysocki
14:00 – 14:45 – Algorytmy – Paweł Wysocki
DZIEŃ 2 - 22.09
KONFERENCJA NAUKOWO-DYDAKTYCZNA "IT i szachy"
Część I – sesja plenarna (10.00 – 11.30)
dr Mariusz Kalandyk – nauczyciel konsultant PCEN w Rzeszowie
SALA KONGRESOWA
Jolanta Wiewióra – Dyrektor Zarządzająca Pionem HR i Komunikacji w Banku Gospodarstwa Krajowego
SALA KONGRESOWA
10.20 – 10.50 – dr Małgorzata Wołowiec-Musiał, Prodziekan ds. Kształcenia WMiFS Politechniki Rzeszowskiej (matematyk/szachista/wykładowca)
Temat wykładu: Szachy, czyli coś więcej niż sport
SALA KONGRESOWA
10.55 – 11.25 – Marek Panek, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland
Temat wykładu: Znaczenie nauczania matematyki, programowania i informatyki w rozwoju gospodarczym, doświadczenia współpracy szkolnictwa z gospodarką
SALA KONGRESOWA
Temat wykładu: Konkurs GG robot – jego plany i cele
STREFA BGK
SALA KONGRESOWA
Termin: 12:00 - 13:30
Prowadzący:
Krystyna Wróblewska – Dyrektor PZPW w Rzeszowie
Mateusz Domarski - uczeń I LO w Rzeszowie
Paneliści:
- Przedstawiciel KPRM – Julian Żelaznowski doradca Wiceprezesa Rady Ministrów, prof. Piotra Glińskiego
- Ewa Draus – Wicemarszałek Województwa Podkarpackiego
- Małgorzata Rauch – Podkarpacki Kurator Oświaty
- Jolanta Wiewióra – Dyrektor Zarządzająca Pionem HR i Komunikacji
w Banku Gospodarstwa Krajowego - Dawid Cycoń – Prezes Zarządu Spółki ML System S.A.
- Lucjusz Nadbereżny – Prezydent Miasta Stalowa Wola
SALA KONGRESOWA
Termin: 13:45 - 15:15
Prowadzący:
dr Stanisław Kusiak – Wicedyrektor ds. Doskonalenia Nauczycieli i Oddziału w Rzeszowie
Oliwia Paul - uczennica I LO w Nowej Sarzynie
Paneliści:
- Przedstawiciel KPRM – Julian Żelaznowski doradca Wiceprezesa Rady Ministrów, prof. Piotra Glińskiego
- Piotr Pilch – Wicemarszałek Województwa Podkarpackiego
- Renata Kościelniak – Prezes Fundacji BGK im. Jana Kantego Steczkowskiego
- dr Roland Jakubowski – Prezes Agencji Reklamy i Marketingu Biznes Polska
- Tomasz Czop – Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie
SALA A poziom 0
Przedsiębiorczość, samodzielność, sukces. Czy warto być przedsiębiorczym?
Termin: 12:00-13:30
Prowadzący:
dr Dariusz Zięba - Kierownik Zespołu Nauczycieli Doradców Metodycznych PZPW w Rzeszowie
Patrycja Wójcik - uczennica I LO w Rzeszowie
Paneliści:
- Przedstawiciel KPRM – Mateusz Węgrzyn członek Rady Dialogu z Młodym Pokoleniem
- Joanna Łoś – Ekspert ds. sprzedaży w BGK
- Paweł Skoczowski – Prezes Zarządu TRANSGAZ S.A.
- Stanisław Mazur – Prezes Zarządu Centrum Medyczne Medyk
- Katarzyna Podraza – Prezes Podkarpackiej Akademii Przedsiębiorczości
KONFERENCJA NAUKOWO-DYDAKTYCZNA "IT i szachy"
Część II – sesja panelowa (12.00 – 15.00)
SALA E - poziom 1
Panel A – Programowanie w klasach I-III
12:00-15:00
Gospodarz panelu: Andrzej Iskrzycki – główny specjalista (PCEN w Rzeszowie)
- Godzina kodowania – wspólna zabawa w kodowanie - Andrzej Iskrzycki
- Programowanie z Minecraft - Rafał Kochański, nauczyciel informatyki SP nr 25 w Rzeszowie
SALA D - poziom 1
Panel D – Sztuczna inteligencja oraz uczenie maszynowe dla każdego
12.00 – 15.00
Koło naukowe Machine Learning przy Wydziale Matematyki i Fizyki Stosowanej Politechniki Rzeszowskiej
Opiekunowie: dr Ewa Rejwer-Kosińska (WMiFS PRz),
dr Michał Piętal (WEiI PRz)
Moderator: dr Ewa Rejwer-Kosińska
Wprowadzenie: technologie uczenia maszynowego przeznaczone są (prawie) dla każdego, gdyż użycie tego rodzaju narzędzi wymaga wiedzy jedynie wysokopoziomowej (ogólnej), bez potrzeby wchodzenia w szczegóły algorytmu czy danej technologii.
1. 12:00 - 12:25: Gry rehabilitacyjne - lek. med., dr n. hum. Rafał Sztembis
2. 12:25 - 12:50: Wprowadzenie do sztucznych sieci neuronowych - Hubert Mazur
3. 12:50 - 13:15: Analizy danych w modelowaniu pandemii - Patryk Gronkiewicz, Piotr Krawiec
4. 13:15 - 13:40: Przykład prostej, lecz innowacyjnej aplikacji Open Gov Data - Piotr Krawiec, Patryk Gronkiewicz, Vitalii Morskyi
5. 13:40 - 14:05: Wykrywanie anomalii w ruchu sieciowym - mgr inż. Alicja Gerka
6. 14:05 - 14:30: Analizy danych wczoraj i dziś - dr Michał Piętal
7. 14:30 - 15:00: Dyskusja
SALA A - poziom 0
Panel B – Nauczanie matematyki z wykorzystaniem nauki gry w szachy w klasach I-III
13:45-15:15
Gospodarz panelu: Paweł Zaskalski – Wiceprezes Polskiego Związku Szachowego w Warszawie, krajowy koordynator projektu – Edukacja przez Szachy w Szkole, Prezes Podkarpackiego Związku Szachowego w Rzeszowie
12.00 – 12.15: Wprowadzenie do projektu „Edukacja przez szachy w szkole” – Paweł Zaskalski
12.15 – 13.00: Wykorzystanie zasobów internetowych w nauczaniu szachów – Paweł Zaskalski
13.30 – 14.15: Szachy a matematyka w edukacji wczesnoszkolnej – Andrzej Mazurkiewicz
14.15 – 15.00: Prowadzenie zajęć szachowych w pełnym oddziale – Beata Symbor
SALA C - poziom 1
Panel C – IT w edukacji
12:00-15:00
(Informatyka a rozwój cywilizacyjny, IT w kształceniu w ogólnym i zawodowym w świetle potrzeb pracodawców)
Gospodarze panelu: Adam Tomaszewski, Dyrektor ZS w Jarosławiu, Zdzisław Nowakowski, Dyrektor Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu
Część prezentacyjna:
- Wykorzystanie w edukacji metod przyrostowych opartych na druku 3D oraz segmentacji obrazowania – Paweł Ozga, Akademia Sztuk Pięknych Kraków i UJ Kraków
- Umiejętności IT absolwentów szkół średnich wobec oczekiwań dużych przedsiębiorców – Magdalena Stawowy-Sarara, UJ Kraków
- Zintegrowany System Kwalifikacji szansą rozwoju kształcenia zawodowego – Radosław Panas Prezes Fundacji VCC System.
- Nowe zawody - aspekty wdrażania kształcenia w zakresie robotyki – współpraca szkół
z pracodawcami.
Część dyskusyjna – tezy:
- Pożądane umiejętności kluczowe w zakresie IT, a wymagania rynku pracy
- Nowe technologie w edukacji – lepsze przygotowanie zawodowe absolwentów
Prezentacja dobrych praktyk:
- Współpraca szkół z przemysłem w zakresie wdrażania nowych zawodów – przykłady
- Nowe technologie w edukacji – przykłady
- Rozwijanie nauczania programowania w szkołach – przykłady
STREFA INNOWACJI
SALA I poziom 2
Godzina: 12.00 – 13.30
Temat warsztatu: Kodowanie i programowanie w edukacji wczesnoszkolnej
Prowadząca: Magdalena Sobczak – nauczyciel Zespołu Szkół Salezjańskich w Poznaniu
SALA I poziom 2
Godzina: 14.00 – 15.30
Temat warsztatu: Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji z wykorzystaniem monitora interaktywnego
Prowadząca: Magdalena Sobczak – nauczyciel Zespołu Szkół Salezjańskich w Poznaniu
SALA F poziom 2
Godzina: 12.00 – 13.30
Temat warsztatu: Innowacyjne połączenie nauki i kreatywności
Prowadzący: Filip Grądziel – Edukator Skriware
SALA G poziom 2
Godzina: 12.00 – 13.30
Temat warsztatu: Jak poradzić sobie z drukarką 3D w rzeczywistości szkolnej
Prowadząca: Karolina Antkowiak – nauczyciel Zespołu Szkół w Pogorzeli
SALA G poziom 2
Godzina: 14.00 – 15.30
Temat warsztatu: Zmierz się z projektowaniem przestrzennym
Prowadząca: Karolina Antkowiak – nauczyciel Zespołu Szkół w Pogorzeli
SALA F poziom 2
Godzina: 14.00 – 15.30
Temat warsztatu: Wykorzystanie monitora interaktywnego w nauczaniu zdalnym i hybrydowym
Prowadzący: Paweł Krupiński – Trener KNET Services
SALA F poziom 2
Godzina: 12.00 – 13.30
Temat warsztatu: Jeszcze innowacja czy już eksperyment pedagogiczny? Teoria a praktyka.
Prowadzący: Marek Kondziołka – koordynator
SALA F poziom 2
Godzina: 14.00 – 15.30
Temat warsztatu: STEM edukacja w każdej szkole
Prowadzący: Maciej Mazurkiewicz Jr. – Skriware
KONKURS GG ROBOT
Gospodarz: Maciej Polański
Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Leżajsku
Warsztaty dla uczniów i nauczycieli z zakresu robotyki edukacyjnej. Zespoły w składzie: nauczyciel i dwóch uczniów mogą wziąć udział w następujących warsztatach tematycznych:
- Orientacja robota w przestrzeni, czyli jak wykorzystać sensory, aby robot pokonywał przeszkody i wybierał prawidłową trasę przejazdu.
- Wykorzystanie w robocie kamery w celu zaprogramowania funkcji rozpoznawania kolorów i obiektów z dużej odległości.
- Drukowanie potrzebnych części do naszych robotów – modelowanie 3D, przygotowywanie i realizacja wydruków.
- Rodzaje manipulatorów i ich konstrukcja dla potrzeb robotów mobilnych.
HOL poziom 0
13:00-14:00 – Prezentacja projektu RoboLAB – Łukasz Szuba.
Warsztaty rozpoczną się o godzinie 9:00 i będą realizowane w dwóch turach do godziny 14:00
TURNIEJ SZACHOWY
SALA WYSTAWIENNICZA
Przyjazd do godz. 09:00
Odprawa techniczna: 09:00
Uroczyste otwarcie: 09:30
I 10:00
II 10:40
III 11:20
IV 12:00
Przerwa na posiłek 12:20 – 13:00
V 13:00
VI 13:40
VII 14:20
Zakończenie 15:30
Uroczyste wręczenie nagród 15:45
SALA WYSTAWIENNICZA
Symultana z arcymistrzem
Godzina: 12.15 – 14.30
SALA WYSTAWIENNICZA
Godzina: 14.30 – 15.00
Pojedynek dwóch arcymistrzów w blitza (5minut dla zawodnika).
GM Marcin Dziuba – trener Kadry Narodowej Kobiet
vs GM Zbigniew Paklęza – najlepszy szachowy streamer w Polsce
SALA WYSTAWIENNICZA
Godzina: 15.45 – 16.00
Podsumowanie Turnieju – wręczenie nagródMarian Bysiewicz - Sędzia Międzynarodowy FIDE, Sędzia Główny Turnieju
Paweł Zaskalski – Wiceprezes Polskiego Związku Szachowego w Warszawie, krajowy
koordynator projektu – Edukacja przez Szachy w Szkole, Prezes Podkarpackiego Związku Szachowego w Rzeszowie
Maciej Karasiński - Prezes Sportowo Kulturalnego Klubu Szachowego w Przemyślu – inicjator i organizator kongresu